Sjå foto frå Osbanen si historie

Frå første anleggsdag på Nesttun-Osbanen i 1891 til alle siste tur i 1935 blei anleggsarbeid, lokomotiv, stasjonsbygg, besetningar og passasjerar grundig foreviga. Blinkskot frå Osbanen si historie kan du sjå når du vil i Bjørnafjorden kommune sitt lokalhistoriske arkiv.

17. mai-pynta lokomotiv ved Søfteland stasjon i 1919. Med på biletet er m.a. Petter M. Pedersen og Martin Legreid. (Foto frå Lokalhistorisk arkiv).

I samlinga finst blant anna fotografi av rallarane som bygde banen, rekruttar på Ulven stasjon, yrande liv på stasjonane på 1930-talet, skinner lagt i krappe svingar for å spare pengar på å unngå tunnelar, og av lokomotiva i ymse stand.

Gå til lokalhistorisk arkiv, og søk på «Nesttun-Osbanen» eller eit stadnamn langs linja. For å sjå biletet i fullt format, høgreklikk på biletet og vel «Åpne bildet i ny fane» eller «Lagre bilde som».

Vil du sjå eit utval av bileta i stort format, kan du ta turen innom Vognhallen på Osøyro.

Osbanelinja under arbeid. Anleggsarbeidarar ved lokomotivet «Rotten» i 1892. (Foto frå Lokalhistorisk arkiv)Nesttun stasjon. Vossatoget til høgre, og det vesle Os-toget til venstre. Fordi det var 40 cm skilnad i sporvidde på Osbanen og Vossabanen, måtte passasjerar og gods frå Os byte tog på Nesttun for å kome til byn. (Foto frå Lokalhistorisk arkiv)

Tema for Kulturminnedagane 2024 er «Spor, nettverk og forbindelsar». I heile Europa er komitear, kommunar og entusiastar i gang med å planlegge 70 000 arrangement med mange slags innfallsvinklar til temaet. I Bjørnafjorden skal det dreie seg om Osbanen sin historie.

Kulturminnedagane går av stabelen i veka 31. august – 9. september. Osbanens venner, Fortidsminneforeningen og Os Kulturutvikling samarbeider med kultureininga i Bjørnafjorden kommune og Fana og Ytrebygda kulturkontor om å få ting til å skje både ved stasjonane og langs «linjo».